Artykuły

Wprowadzasz się do nowego domu lub mieszkania? O tym jeszcze musisz pamiętać

Zmiana miejsca zamieszkania wiąże się z koniecznością załatwienia paru formalności. Odebraliśmy klucze do nowego lokum, przenieśliśmy swoje rzeczy, dokupiliśmy niezbędne elementy wyposażenia. Co jeszcze musimy załatwić, by móc wygodnie i bez problemów zamieszkać w nowym miejscu?

Fot. W nowym domu będziemy musieli podpisać umowy z dostawcami usług telekomunikacyjnych /123RF/PICSEL
REKLAMA

Wymiana zamków

Jeśli mieszkanie lub dom kupiliśmy na rynku wtórnym, obowiązkowo wymieńmy zamki. W końcu nie wiemy, ile osób weszło w posiadanie kluczy do tych drzwi. Być może wcześniej nasze nowe lokum było wynajmowane, więc ma je nie tylko były właściciel mieszkania, ale również sporo innych zupełnie nam obcych osób. Warto to zrobić nawet w mieszkaniu pochodzącym z rynku pierwotnego – w końcu dostęp do mieszkania musieli mieć członkowie ekip budowlanych czy deweloper. Nie musimy od razu zakładać złych zamiarów tych osób, ale jak głosi mądre powiedzenie – przezorny zawsze ubezpieczony, lepiej więc dmuchać na zimne i wymienić zamki od razu po przeprowadzce do nowego domu.

Wybór telewizji

Wybór oferty telewizji zależy od naszych potrzeb i aktualnej sytuacji, w dużej mierze także od miejsca, w którym zlokalizowany jest dom czy mieszkanie. Warto poszukać dostawcy telewizji, który oferuje elastyczne rozwiązania. Cyfrowy Polsat proponuje usługi telewizji aż w trzech technologiach: dwóch, które działają dzięki dostępowi do internetu: kablowej IPTV i internetowej OTT oraz tradycyjnej satelitarnej.

W  przypadku telewizji kablowej IPTV potrzebujemy dostępu do internetu stacjonarnego od Plusa lub szerokopasmowego Netii lub Orange. Rozwiązaniem, które nie wymaga posiadania światłowodu ani anteny satelitarnej, jest dostępna w ofercie Cyfrowego Polsatu telewizja internetowa OTT z dekoderem. Wystarczy dostęp do sieci o prędkości min. 8 Mb/s od dowolnego dostawcy. To świetna opcja dla osób, które sporo podróżują, gdyż dekoder jest na tyle mały, że można zabrać go ze sobą i korzystać z niego w dowolnym miejscu, gdzie jest dostęp do Internetu i telewizor. Cyfrowy Polsat ma w swojej ofercie również telewizję satelitarną, z której możemy skorzystać, jeśli wprowadziliśmy się do domu w mniejszej miejscowości.

Podłączenie internetu

Jeśli wprowadzamy się do własnego domu lub mieszkania, będziemy musieli sami załatwić sobie również podłączenie internetu. Warto postarać się stałe łącze internetowe. Dzięki temu zyskamy szybki internet bez limitu transferu danych. Jeśli zdecydujemy się na telewizję oferowaną przez Cyfrowy Polsat, możemy skorzystać z usługi SmartDOM i za internet światłowodowy od Plusa zapłacimy mniej. W przypadku lokali wynajmowanych warto podpytać właściciela, z jakich opcji korzystali poprzedni najemcy.

Zamiana adresu zameldowania

Zmieniając miejsce zamieszkania na stałe, prawdopodobnie będziemy chcieli lub musieli również zmienić adres zameldowania. Tę kwestię, a także wymeldowanie z poprzedniego adresu możemy załatwić przez internet lub podczas wizyty w urzędzie gminy właściwym dla nowego miejsca zamieszkania. Formalności tych należy dopełnić w ciągu 30 dni od zmiany adresu. W mieszkaniu wynajmowanym możemy zameldować się na pobyt czasowy, nie zmieniając miejsca stałego zameldowania. Warto wiedzieć, że obecnie w związku z przeprowadzką nie mamy już obowiązku wymieniać takich dokumentów, jak dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy. O zmianie jednak musimy poinformować wszystkie instytucje, w których podawaliśmy dane dotyczące zamieszkania, czyli pracodawcę, ZUS, przychodnię lekarską, bank, ubezpieczyciela, a także dostawców mediów i usług telekomunikacyjnych. Nie musimy za to informować o tym Urzędu Skarbowego, gdyż ten aktualizuje nasze dane na podstawie tych uzyskanych z rejestru PESEL.

Umowy z dostawcami prądu i gazu

O zmianie miejsca zamieszkania należy poinformować również dostawców prądu i gazu (jeśli z niego korzystamy). W wynajmowanych mieszkaniach najczęściej za te media płaci właściciel i to na jego nazwisko podpisana jest umowa. W takim wypadku nie musimy robić nic, poza comiesięcznym przelewaniem należności na konto właściciela. Jeśli jednak te umowy podpisane zostały na nas, wyprowadzając się z poprzedniego mieszkania, należy je rozwiązać i podpisać kolejne w nowym lokalu lub poprosić dostawcę prądu i gazu o przeniesienie umów pod nowy adres, jeśli tam nadal zamierzamy korzystać z usług tych samych firm. 

Artykuł z ekspozycją partnera

materiały promocyjne

Przeczytaj również

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Wasze komentarze (0)

Komentowanie tej treści zostało wyłączone.

Polecane artykuły

Ostatnio spodobało się

Informacja

Nie możesz dodać komentarza do tej treści. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Edytuj komentarz

Usuń komentarz

Czy na pewno chcesz usunąć komentarz do artykułu "Wprowadzasz się do nowego domu lub mieszkania? O tym jeszcze musisz pamiętać"? Tej operacji nie można cofnąć.

Wyślij mailem

Informacja

Zgłoś nadużycie

Informacja

To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.
REKLAMA

Wyłącz to powiadomienie

Nie będziesz już więcej otrzymywać powiadomień do tego zdarzenia.
Państwa przeglądarka jest nieaktualna. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo, wygodę i komfort użytkowania w tej witrynie, proszę zaktualizować swoją przeglądarkę.
Polub nas, aby otrzymywać niezliczone pomysły wprost na swoją tablicę!

Edycja zdjęcia

Obróć

Informacja

Zaloguj się

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać najciekawsze artykuły oraz inspiracje z serwisu Deccoria.pl

Powiadomienia

Informacja

Nie możesz wykonać tej akcji. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.