Fabryka przyszłości
Zakłady w Wielogłowach to jedna z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk stolarki budowlanej w Europie. Jej powierzchnia odpowiada 56 boiskom piłkarskim. W pełni zautomatyzowane linie produkcyjne działają w oparciu o rozwiązania Przemysłu 4.0, zwiększając efektywność i elastyczność produkcji.
Tomasz Długopolski / materiały promocyjne
„Automatyzacja nie jest dla nas celem samym w sobie. To narzędzie, które pozwala tworzyć produkty szybciej, precyzyjniej i w sposób bardziej ekologiczny. Łączymy nowoczesność z odpowiedzialnością” - Tomasz Długopolski, dyrektor rozwoju technologicznego
Automatyzacja i robotyzacja produkcji, realizowana w ramach wdrożenia technologii Przemysłu 4.0, pozwoliła na zwiększenie efektywności i elastyczności produkcji, co uczyniło firmę liderem w dostarczaniu spersonalizowanych bram i systemów ogrodzeniowych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Rozbudowa zakładów produkcyjnych do 270 tys. m² umożliwiła zwiększenie mocy produkcyjnych i wejście na nowe rynki, co dziś przekłada się na eksport do ponad 30 krajów. Fabryka dysponuje m.in. najdłuższą w Polsce linią technologiczną do produkcji paneli bram segmentowych (550 metrów) oraz jedną z najdłuższych linii do malowania proszkowego w Europie. Każdego dnia pokrywanych jest tam 47 kilometrów profili, a dzięki odzyskiwaniu 100% proszku minimalizowane są odpady.
Ekologia i zrównoważony rozwój
Firma wdraża technologie ograniczające zużycie energii i surowców. Instalacja fotowoltaiczna o mocy ponad 1 MW pokrywa 1/6 dziennego zapotrzebowania zakładu na energię. WIŚNIOWSKI inwestuje też w inteligentne linie produkcyjne, które optymalizują zużycie surowców i energii, oraz rozwija ofertę produktów przyjaznych środowisku – jak lekkie i trwałe ogrodzenia aluminiowe.
Instalacja fotowoltaiczna o mocy ponad 1 MW pokrywa 1/6 dziennego zapotrzebowania zakładu na energię / materiały promocyjne
Globalny zasięg
WIŚNIOWSKI dostarcza rozwiązania zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla dużych inwestycji przemysłowych – w tym fabryk, hoteli czy stadionów. Produkty marki można znaleźć w wielu znanych miejscach w Polsce i na świecie, nawet... w polskiej stacji badawczej w Zatoce Białego Niedźwiedzia na Spitsbergenie, gdzie zostały zamontowane bramy garażowe i drzwi WIŚNIOWSKI. Produkty marki zobaczymy również w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, w porcie lotniczym w Pyrzowicach czy stacji kolejki linowej nad Soliną. W kultowym krakowskim “Szkieletorze”, obecnie UNITY CENTER, zamontowano aż 326 sztuk drzwi, ale jeszcze więcej - w budowanym wciąż hotelu Gołębiewski. Marka jest obecna też w fabryce Volkswagena we Wrześni, salonach Mercedesa, a nawet w porcie Tallin w Estonii.
Lider z ambicją
Setki nagród - od „Dobrego Wzoru” po „Superbrands Polska” - potwierdzają pozycję WIŚNIOWSKI jako lidera innowacji i jakości. Firma od 35 lat konsekwentnie łączy polską przedsiębiorczość z globalną skalą działania, dostarczając rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby zarówno klientów indywidualnych, jak i największych inwestorów.
Sukces firmy WIŚNIOWSKI to efekt idealnego połączenia strategicznego czasu na rozwój biznesu, innowacyjnego podejścia do produkcji oraz dbałości o najwyższą jakość i certyfikację produktów. To właśnie te elementy sprawiły, że marka, która zaczęła od niewielkiego warsztatu, stała się symbolem polskiej przedsiębiorczości i jakości, docenianym na całym świecie.
Innowacje blisko ludzi
Od początku działalności firma wyznaczała standardy. Była pierwszym producentem w Polsce oferującym automatyczne bramy garażowe. Dziś jej oferta obejmuje bramy garażowe (segmentowe, uchylne, roletowe, skrzydłowe), drzwi zewnętrzne i tarasowe, okna PVC i aluminiowe, rolety, a także kompletne systemy ogrodzeniowe. Produkty odpowiadają zarówno na potrzeby klientów indywidualnych, jak i przemysłowych.
Innowacje blisko ludzi / materiały promocyjne
Mając na uwadze rosnące zapotrzebowanie na inteligentne rozwiązania, opracowano ideę smartCONNECTED, umożliwiającą stworzenie smartdomu z produktami WIŚNIOWSKI. Od ubiegłego roku aplikacja WIŚNIOWSKI Connected jest standardem w wybranych produktach marki.
„Nowoczesny klient oczekuje od produktu intuicyjnego sterowania, gwarancji bezpieczeństwa oraz komfortu. Nasze rozwiązania oparte o WIŚNIOWSKI Connected to odpowiedź na te oczekiwania.” /Marcin Strzelec, dyrektor zarządzający grupą produktową
WIŚNIOWSKI jako pierwszy w branży uruchomił także własny sklep internetowy, a dzięki systemowi CRM skutecznie obsługuje klientów na całym świecie.
Rafał Kocemba / materiały promocyjne
„Nowe technologie pozwalają nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów i reagować szybciej niż kiedykolwiek. Dzięki nim jesteśmy w stanie tworzyć produkty pod indywidualne potrzeby, jednocześnie zapewniając najwyższą jakość i pełne wsparcie na każdym etapie współpracy — od pierwszego kontaktu, przez konfigurację produktu, aż po serwis posprzedażowy.” / Rafał Kocemba, dyrektor zarządzający sprzedażą Polska, Słowacja, Czechy
Liczby, które mówią same za siebie
- Ponad 1,5 mln sprzedanych bram w historii,
- Ponad 2,5 tys. punktów partnerskich na całym świecie,
- Ponad 400 000 m kw. powierzchni firmy, w tym 270 tys. m kw. powierzchni fabryki i 2000 m kw. centrum konferencyjno-szkoleniowe
- Ogrodzenia produkowane w ciągu roku mogłyby połączyć Londyn z Nowym Jorkiem,
- flota 90 samochodów ciężarowych pokonuje rocznie 10 mln km.