Informacje prasowe

Skąd Polacy czerpią inspiracje? Które style najchętniej wybierają do łazienki?

Zajrzeć do domów Polaków? To byłoby pouczające. CORAM DIY sprawdza, które style są najbliższe ich sercu, jeśli chodzi o urządzanie łazienek, a także skąd czerpią inspiracje.

Skąd Polacy czerpią inspiracje? Które style najchętniej wybierają do łazienki?

Z badań jednego z producentów mebli wynika, że Polacy w domu najczęściej chcą zmieniać wystrój kuchni i właśnie łazienki. Co nas inspiruje, a co inspirowało dawniej?

Łazienka po polsku: kiedyś i dziś

Łazienki w stylu PRL to już na szczęście przeszłość. Kolorystyka i wzory a'la lata 70. wracają, ale w uwspółcześnionej wersji. Obłe kształty i ciekawe rozwiązania charakterystyczne dla dizajnerskich mebli z tamtych lat znajdziesz w serii Sealskin Convex.

Po czasie wymuszonych ograniczeń lata 90. były karnawałem wolności. Objawiało się to również w wystroju. We wnętrzach gwałtownie przybywało kolorów. W miarę możliwości inspiracji do urządzania łazienek szukano w „Dynastii” lub „Modzie na sukces”.

Nic dziwnego, że po tym karnawale wzorów i kolorów nastąpił czas spokoju. Wiele wniosła obecność zagranicznych sieci, ich gotowych pomysłów na łazienki i zestawów do zamontowania w domu. Dziś na fali mody na indywidualizm i DYI modne stają się rozwiązania, które można samemu składać i dopasowywać do swoich potrzeb. Youtuberzy podpowiadają, jak wprowadzać nietypowe elementy do pomieszczeń, a Polacy znów chcą urządzać po swojemu.

Inspiracje Polaków w urządzaniu łazienek

W pewnym stopniu to warunki lokalowe kształtują styl polskich łazienek. W ciepłych krajach łazienki są duże i wykończone naturalnymi materiałami. W Polsce dominują bloki i nowe budownictwo, a więc mniejsze metraże i bardziej nowoczesny wystrój.

Z badań wynika, że Polacy najbardziej cenią prostotę i praktyczne rozwiązania. Przykład takich rozwiązań? Stojak na papier i szczotkę do wc w jednym – np. Sealskin Brix. Dodatkowo przemawia za nim wykorzystanie elementów drewna. W Polsce drewno to od zawsze bardzo popularny materiał wykończeniowy. Obecnie również, na fali zainteresowania stylem ze Skandynawii.

 

Który styl wybieramy najchętniej?

Styl skandynawski dominuje raczej wśród młodego i średniego pokolenia Polaków. To przede wszystkim jasne meble i praktyczne, nowoczesne dodatki. Proste motywy jak na kotarze Sealskin Nordic można ze sobą dowolnie łączyć, nadając wnętrzu własnego charakteru.

Drugim dominującym stylem jest tradycyjny. Tu też liczyć można zazwyczaj na drewniane wykończenie, proste kształty i stonowaną gamę kolorów. Do łazienek Polacy bardzo chętnie wybierają błękit, stąd popularność wszystkich dywaników z serii Sealskin Bright.

Nad Wisłą cenione są naturalne materiały we wnętrzach. Fanom tego stylu spodobają się nasze łazienkowe dodatki z wykończeniem z korka (Sealskin Cork) lub bawełna z motywem żeglarskiego sznura (Sealskin Rope).

Polska jest dość ważnym producentem płytek łazienkowych, i to rodzime wyroby są wybierane najchętniej. W sklepach nie brak intrygujących wzorów, ale Polacy najchętniej wybierają płytki białe i écru, z delikatnymi dekorami. To ma sens, bo do takich kolorów najłatwiej dobrać dodatki – dywaniki takie jak Sealskin Twist czy inne akcesoria łazienkowe.

materiał prasowy

Reklama

Przeczytaj również

REKLAMA
REKLAMA

Polecane artykuły

Ostatnio spodobało się

Informacja

Nie możesz dodać komentarza do tej treści. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Wyślij mailem

Informacja

Zgłoś nadużycie

Informacja

To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.
REKLAMA

Wyłącz to powiadomienie

Nie będziesz już więcej otrzymywać powiadomień do tego zdarzenia.
Państwa przeglądarka jest nieaktualna. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo, wygodę i komfort użytkowania w tej witrynie, proszę zaktualizować swoją przeglądarkę.
Polub nas, aby otrzymywać niezliczone pomysły wprost na swoją tablicę!

Edycja zdjęcia

Obróć

Informacja

Zaloguj się

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać najciekawsze artykuły oraz inspiracje z serwisu Deccoria.pl

Powiadomienia

Informacja

Nie możesz wykonać tej akcji. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.