Aż 28% teściowych i 26% synowych wskazało, że wspólny czas spędzają na zakupach. Co więcej, teściowe przyznały, że cenią rady drugiej strony dot. aranżacji wnętrz, dlatego synowe mogą okazać się dla nich doskonałym wsparciem podczas zakupów. Także większość teściowych zadeklarowała, że podoba im się styl, w jakim urządzony jest dom synowej. Co ciekawe, w kwestii stylistyki zarówno synowe, jak i teściowe mają bardzo podobne gusta – dlatego może to być neutralny i przyjemny temat, dający początek wspólnym zakupom, rozmowom, planowaniu urządzania domu, szukania pomocy, wsparcia lub opinii w tych kwestiach - komentuje Magdalena Chorzewska, psycholog i ekspert wielu programów telewizyjnych poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, która współpracuje z marką Agata przy okazji badania opinii Polek.
Badanie pokazało, że obie grupy Pań chętnie kupują dekoracje do domu (51% synowych i 61% teściowych) i akcesoria do kuchni i jadalni (45% synowych i 56% teściowych). Zdaniem badanych wspólne zakupy są najczęściej inicjatywą obydwu stron.
Warto szukać zawsze punktów wspólnych z osobami, z którymi chcemy nawiązać relacje. Ta między synową i teściową, jak każda inna relacja, wymaga przede wszystkim poświęcenia sobie czasu, gotowości do budowania, a także otwartości i tolerancji - dodaje psycholog.
Jak wynika z badania marki Agata, teściowe mogą być dobrymi doradcami dla swoich synowych, jeśli chodzi o wybór akcesoriów kuchennych – dzięki swojemu doświadczeniu pomogą dobrać odpowiednie przybory, które będą przydatne podczas świątecznych przygotowań. Na liście powinny znaleźć się elegancka zastawa, naczynia do serwowania, czy też formy i akcesoria do pieczenia. Taki zestaw to „must have” świątecznych przygotowań. Z kolei synowe przyjdą z pomocą swoim teściowym, jeśli chodzi o dekoracje – stworzą wspólnie modne i klimatyczne wnętrze. Przydatne będą bieżniki, wazony, poszewki dekoracyjne, świece i latarenki, a także figurki z motywami świątecznymi. Zarówno synowa, jak i teściowa mogą podczas wspólnych zakupów zdecydować się na dekoracje w innym, modnym w tym sezonie stylu, dopasowanym do indywidualnych potrzeb. Takie rozróżnienie pozwoli im obiektywnie spojrzeć na każdą z aranżacji. Inspiracji z pewnością nie brakuje w sklepach stacjonarnych oraz online, dlatego każda z tych osób znajdzie coś dla siebie.
Aby zaskoczyć swoich bliskich i w nietypowy sposób podkreślić świąteczny nastrój, warto zdecydować się na jeden wybrany styl. W tym roku wyróżnić możemy 3 wyjątkowe kierunki, które sprawdzą się w każdym wnętrzu. Klimatyczna aranżacja rustykalna może być doskonałym rozwiązaniem dla synowej, z kolei elegancka stylizacja glamour z pewnością przypadnie do gustu teściowej. Tradycyjny wystrój jest wciąż w modzie, dlatego czerwone, zielone i złote dodatki z pewnością i w tym roku znajdą swoich zwolenników - komentuje Natalia Nowak, ekspert ds. aranżacji wnętrz Salonów Agata.
Jak zaaranżować wnętrze w stylu rustykalnym? Przede wszystkim pamiętaj o akcesoriach i dodatkach z naturalnych, najlepiej drewnianych materiałów. Doskonale sprawdzi się lampion z wikliny, drewniana figurka choinki, porcelanowy półmisek ze wzorem imitującym drewno lub kula dekoracyjna z szyszkami. Świece i tekstylia w kolorach ziemi nadadzą wnętrzu niepowtarzalnego uroku.
W przypadku stylizacji glamour, przydatne okażą się zastawa z połyskującej porcelany, tekstylia ze złotymi zdobieniami, eleganckie, szklane świeczniki, czy też świąteczne, ceramiczne figurki gwiazdy oraz anioła.
Tradycyjna, świąteczna aranżacja będzie z kolei pełna kolorów i zapachów – dominować powinny dodatki w czerwonych, zielonych i białych kolorach, barwne świece, ciepłe tekstylia, ozdoby z motywami świątecznymi – gwiazdki, skrzaty, renifery, czy mikołaje będą się doskonale prezentowały w każdym domowym wnętrzu.
Dla synowej, dla teściowej, dla każdego – każda z tych aranżacji z pewnością zrobi wrażenie na domownikach i sprawdzi się w niemal w każdej przestrzeni. A Ty jak udekorujesz wnętrze w przedświątecznym okresie?
Zwrócenie uwagi na podobne style może otworzyć dwa różne pokolenia na dialog, nie tylko w kwestii wykończenia wnętrz i zakupu mebli. Świąteczne zakupy to zatem doskonała okazja, aby lepiej się poznać, w myśl przysłowia „Pokaż mi, jak mieszkasz, a powiem Ci, kim jesteś” – mogą kierować się nim zarówno synowa, jak i teściowa - podsumowuje Magdalena Chorzewska.
Kampania Salonów Agata zwraca uwagę na rozmaite potrzeby dwóch różnych pokoleń. W spotach bohaterki przedstawiane przez Małgorzatę Sochę i Ewę Kasprzyk w humorystyczny sposób pokazują tę relację w kontekście aranżacji wnętrz. Ponadto, badanie przeprowadzone w ramach kampanii pokazuje, że zarówno synowe, jak i teściowe mają bardzo podobne gusta, co może być początkiem do zbudowania pozytywnej relacji między nimi.
*Badanie pt. „Synowe i Teściowe – o relacji dwóch światów i ich preferencjach w urządzaniu wnętrz” zrealizowane zostało na zlecenie marki Agata na Ogólnopolskim Panelu Badawczym „Ariadna” w lipcu 2020 r. Grupa ponad 1000 osób odpowiedziała na pytania dotyczące relacji pomiędzy dwoma grupami Synowych i Teściowych, odnosząc się do wielu popularnych stereotypów na temat tej relacji, a także podejścia do urządzania wnętrz. Badanie przeprowadzone zostało w związku z nową kampanią marki z udziałem dwóch Ambasadorek – Małgorzaty Sochy i Ewy Kasprzyk, które w reklamach Salonów Agata wcielają się w role Synowej i Teściowej.
materiał prasowy