Sponsor serwisu Leroy Merlin logo
Płatna współpraca

Home staging – podnieś wartość nieruchomości małym kosztem

Zależy nam na szybkiej sprzedaży lub wynajmie mieszkania. Spotykamy się z kolejnymi zainteresowanymi, ale wciąż się nie udaje. Albo od samego początku telefon milczy. Zanim zdecydujemy się na obniżenie ceny, spróbujmy techniki stosowanej przez ekspertów w branży. Z pomocą przychodzi home staging – metoda, która pozwala niewielkim kosztem zwiększyć wartość mieszkania i przyspieszyć finalizację transakcji. Małe zmiany mogą zrobić wielką różnicę. Na co zwrócić uwagę?

Home staging – podnieś wartość nieruchomości małym kosztem
Poduszki, książki i roślinność sprawiają, że wnętrze staje się przytulne /123RF/PICSEL

Czym jest home staging?

Sprzedaż czy wynajem mieszkania to jedno z tych wyzwań, które wymaga przemyślanej strategii. Nie chodzi tylko o atrakcyjną cenę, ale również o to, jak prezentuje się nieruchomość w oczach potencjalnych klientów. Home staging to proces przygotowania nieruchomości w taki sposób, aby przyciągała uwagę jak największej liczby klientów. Podstawowym celem jest wyeksponowanie atutów mieszkania i stworzenie przestrzeni, w której potencjalni nabywcy poczują się jak u siebie w domu. Kluczowe znaczenie mają tutaj pierwsze wrażenie i emocje, które budzi wnętrze.

– Zastosowanie przemyślanych zmian w organizacji przestrzeni, subtelne modyfikacje wystroju czy zmiana kolorystyki ścian to działania, które odwołują się do emocji potencjalnych nabywców, tworząc atmosferę komfortu i estetyki. Te proste, a zarazem strategiczne interwencje mają ogromny wpływ na tzw. "pierwsze wrażenie" – kluczowy czynnik decydujący o szybkości podjęcia decyzji zakupowej. Z badań wynika, że klienci w ciągu kilku sekund oceniają, czy dana nieruchomość odpowiada ich oczekiwaniom, a odpowiednio przygotowane wnętrze może istotnie skrócić czas sprzedaży oraz zwiększyć wartość transakcji – dodaje ekspert.

Porządek to podstawa

Pierwszym krokiem powinno być gruntowne wysprzątanie mieszkania. Czysta kuchnia i łazienka są szczególnie ważne – to właśnie wygląd tych pomieszczeń często zaważa na decyzji zainteresowanych. Usuńmy zatem wszelkie tłuste plamy również w tych mniej oczywistych miejscach, jak okap, lampa czy spód wiszących szafek, wyczyśćmy fugi, usuńmy pleśń pod prysznicem. Jeśli mamy drewnianą podłogę to odpowiedni moment, by ją zakonserwować olejem. Zadbajmy o perfekcyjny porządek w całym mieszkaniu.

Minimalizm i harmonia

Kolejną ważną kwestią jest usunięcie nadmiaru rzeczy, które mogą przytłaczać przestrzeń. Schludne i uporządkowane wnętrza lepiej prezentują się na zdjęciach i pozwalają klientom wyobrazić sobie swoje życie w nowym miejscu. O ile książki, obrazy czy świeże kwiaty i bujna roślinność sprawiają, że wnętrze staje się przytulne, to już sprzęt sportowy, dziecięce zabawki, sterty naczyń i innych kuchennych rupieci albo buty i płaszcze w przedpokoju nie wyglądają zachęcająco.

Z pola widzenia powinny zniknąć także nasze przedmioty osobiste, szczoteczki do zębów, pamiątki rodzinne, zdjęcia itp. Klient musi widzieć potencjał przestrzeni, a nie historię poprzednich właścicieli. Zróbmy zatem porządek, by zbędne przedmioty nie były widoczne zarówno na zdjęciach, jak i w trakcie oględzin mieszkania przez zainteresowanych.

Neutralna kolorystyka

Jasne barwy, takie jak biel, szarości czy beże, sprawiają, że wnętrza wydają się większe i bardziej przestronne. Jeśli ściany mają intensywne kolory, warto je przemalować, aby mieszkanie zyskało uniwersalny charakter. Ta zmiana nie będzie nas kosztowała dużo pieniędzy ani pracy, a sprawi, że mieszkanie stanie się bardziej uniwersalne – trafi w gusta większości w przeciwieństwie do niestandardowych rozwiązań kolorystycznych.

Naturalne światło

Naturalne światło to najlepszy sprzymierzeniec zarówno fotografii, jak i pierwszego wrażenia po wejściu do mieszkania. Jeśli to możliwe, odsłońmy okna i zadbajmy o to, by w pomieszczeniach było jasno. W słoneczny dzień mieszkanie prezentuje się zdecydowanie najkorzystniej, gdy pogoda nam sprzyja, warto wykonać sesję zdjęciową. Atrakcyjne zdjęcia przełożą się na większe zainteresowanie mieszkaniem.

Nie każde mieszkanie jest jasne, pomieszczenia, do których wpada mniej słońca, warto dodatkowo oświetlić podczas wizyty zainteresowanych. Jeśli umówiliśmy się na wieczór, zadbajmy o to, by światło było nastrojowe – stwórzmy atmosferę, która zachęca do tego, by usiąść wygodnie w fotelu, nakryć się kocem i… już tu zostać! Pomogą nam w tym zapachowe świeczki, które dodatkowo zadbają o przyjemny zapach w pomieszczeniach, lampki nocne, światełka dekoracyjne, żarówki dające ciepłe światło czy też popularne w ostatnich latach lampki-projektory imitujące zachód słońca.

Efekty, które robią różnicę


Minimalizm i neutralna kolorystyka trafią do szerszej grupy zainteresowanych /123RF/PICSEL

Dobrze przygotowana nieruchomość może nie tylko podwyższyć wartość niskim kosztem, ale także przyspieszyć proces sprzedaży lub wynajmu. Odpowiednia aranżacja wnętrza działa na wyobraźnię i pozwala klientom zobaczyć w mieszkaniu swoje przyszłe życie.

- Doświadczenie z zakresu marketingu nieruchomości wskazuje, że mieszkania poddane procesowi home stagingu mogą osiągać ceny o 5-10 proc wyższe w porównaniu do tych, które nie zostały odpowiednio przygotowane – mówi Łukasz Kruszewski, Dyrektor Marketingu i Technologii, CMO & CTO. To efekt zastosowania strategii budowania pozytywnego doświadczenia klienta (tzw. customer experience), które sprawia, że przestrzeń wydaje się bardziej atrakcyjna, funkcjonalna i gotowa do zamieszkania. Klienci są skłonni zapłacić wyższą cenę za nieruchomość, która wywołuje pozytywne emocje i tworzy wizję idealnego miejsca do życia. Psychologia postrzegania odgrywa tu kluczową rolę – przemyślane zabiegi, takie jak neutralna kolorystyka, funkcjonalne ustawienie mebli czy odpowiednie oświetlenie, pomagają kupującym łatwiej wyobrazić sobie siebie w danym wnętrzu. Praktyka pokazuje, że zastosowanie technik home stagingu nie tylko zwiększa wartość nieruchomości, ale również poszerza bazę potencjalnych nabywców. Większa liczba zainteresowanych przekłada się na szybszą sprzedaż i możliwość uzyskania atrakcyjniejszej oferty, co czyni ten proces inwestycją, która zwraca się z nawiązką – wyjaśnia.

Zmiana miejsca zamieszkania to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. To duże, bardzo często stresujące wydarzenie nie tylko ze względów finansowych, ale również emocjonalnych, dlatego ważne jest, by osoba kupująca lub wynajmująca mieszkanie czuła się bezpiecznie. Profesjonalny agent nieruchomości rozumie te potrzeby i potrafi odpowiednio doradzić na każdym etapie transakcji.

Doświadczony pośrednik zadba o odpowiednie przygotowanie nieruchomości, opracuje strategię sprzedaży, a także przeprowadzi negocjacje, które zapewnią korzystne warunki dla obu stron. Warto wybrać specjalistów, którzy znają potrzeby klientów i mówią zrozumiałym językiem, by cały proces przebiegł przewidywalnie i dawał poczucie bezpieczeństwa. Takim właśnie podejściem wyróżniają się specjaliści z Freedom.

Płatna współpraca

Przeczytaj również

Ostatnio spodobało się

Informacja

Nie możesz dodać komentarza do tej treści. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Wyślij mailem

Informacja

Zgłoś nadużycie

Informacja

To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Wyłącz to powiadomienie

Nie będziesz już więcej otrzymywać powiadomień do tego zdarzenia.
Państwa przeglądarka jest nieaktualna. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo, wygodę i komfort użytkowania w tej witrynie, proszę zaktualizować swoją przeglądarkę.
Polub nas, aby otrzymywać niezliczone pomysły wprost na swoją tablicę!

Edycja zdjęcia

Obróć

Informacja

Zaloguj się

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać najciekawsze artykuły oraz inspiracje z serwisu Deccoria.pl

Powiadomienia

Informacja

Nie możesz wykonać tej akcji. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.