Właściciel firmy, Jakub Wiśniewski, od 2005 roku nie bał się stawiać na nowatorskie rozwiązania. Początkowo jego przedsiębiorstwo funkcjonowało na skalę lokalną. Obecnie ESIMA to przedsiębiorstwo zatrudniające kilkadziesiąt osób. Zakład produkcyjny znajduje się w strefie przemysłowej w miejscowości Trzeciewiec (woj. kujawsko-pomorskie) – ok. 20 kilometrów od Bydgoszczy. W tej lokalizacji znajduje się hala produkcyjna rolet, miejsce do produkcji moskitier, profesjonalna sala konferencyjno-szkoleniowa z pełnym zapleczem multimedialnym oraz część biurowa i magazynowa.
- W miejscu, w którym się obecnie znajdujemy, jeszcze w 2015 roku było pole. Dzisiaj prowadzimy tutaj intensywną działalność i powiem szczerze, że już powoli dostrzegam, że obecna infrastruktura, choć ciągle nowa, to jest dla nas zbyt mała. Nie lubię się chwalić, ale corocznie rozwijamy się w szybkim tempie i często sam zastanawiam się, jaka jest recepta na sukces – mówi Jakub Wiśniewski, właściciel firmy. – W branży osłonowej funkcjonuję od 2005 roku. Systematycznie staramy się wprowadzać na rynek nowe produkty i być prekursorami nowych rozwiązań. Dzięki przyjętej filozofii rozwijamy się naprawdę błyskawicznie – dodaje Wiśniewski.
Kluczowym produktem firmy ESIMA są rolety zewnętrzne. Gdyby ustawić w rzędzie wszystkie rolety, które w 2019 roku zostały wyprodukowane w lokalnym zakładzie, uzyskalibyśmy łączną długość ok. 13-14 km! Rolety zewnętrzne z Esimy doskonale sprawdzą się w przypadku nie tylko nowych domów, ale także mieszkań, które zostały już wykończone. Do produkcji skrzynek roletowych wykorzystywana jest blacha aluminiowa. Wszystkie użyte do jej budowy tworzywa charakteryzują się wysoką jakością. Kurtyna rolety jest odporna na ścieranie i czynniki atmosferyczne.
Wykonywana jest ona z wysokogatunkowej blachy aluminiowej wypełnionej pianką poliuretanową i pokrytej trwałą, dwuwarstwową powłoką lakierniczą PU/PA. Pancerze wykonywane są z aluminium lub PCV. - Znając wysublimowane gusta dzisiejszych klientów zadbaliśmy również o to, aby nasze rolety były dopasowane do stylistyki budynków, w których będą montowane. Właśnie dlatego istnieje możliwość doboru dowolnego koloru. Co ważne, zdecydowana większość sprzedawanych dzisiaj rolet, to produkty automatyczne. W naszej działalności wykorzystujemy napędy marek elero, Nice i TTGO – zauważa Jakub Wiśniewski.
ESIMA Rolety to najlepszy przykład Partnera Handlowego Nice, który maksymalnie wykorzystuje możliwość korzystania z szeregu różnych rozwiązań do automatyki osłonowej na poziomie grupy Nice. Oferując instalatorom 3 marki zrzeszone w grupie Nice, istnieje możliwość precyzyjnej segmentacji oferty w celu zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Użytkownik, dla którego jedynym czynnikiem zakupowym jest cena, zdecyduje się na napędy z rodziny TTGO. Konsument, który ma większe oczekiwania i chciałby, aby system roletowy był w pełni zintegrowany z bramami wjazdowymi i garażowymi czy też był częścią inteligentnego domu - wybierze produkty marki Nice. Do osób ceniących sobie niemiecką perfekcję oraz elastyczność oferty skierowana jest rodzina napędów elero.
Współpraca z Nice pozwala na zaproponowanie klientowi końcowemu różnych form sterowania automatyką od przewodowego przycisku po zarządzanie głosowe. Wciąż najpopularniejszym sposobem jest sterowanie radiowe, ale zauważalne jest zwiększenie zainteresowania sterowaniem roletami za pośrednictwem aplikacji na smartfony.
A jak firma radzi sobie w czasach pandemii koronawirusa? – Powiem szczerze, że nie zauważyliśmy żadnego zahamowania. Na pewno jedną z przyczyn takiego popytu w tej chwili był całkowity brak zimy w naszym kraju. Na początku pandemii mieliśmy trochę większe wyzwania organizacyjne, żeby zachować tempo produkcji. Wielu pracowników ma małe dzieci i część z nich musiała zostać w domach, ponieważ zamknięto żłobki i przedszkola. Udało nam się opanować tę sytuację i produkujemy pełną parą – opisuje obecną sytuację Jakub Wiśniewski. – My prowadzimy współpracę z klientem hurtowym – instalatorem, więc trudno oceniać mi potencjalne zmiany w zachowaniu konsumenta w czasach pandemii. Pamiętajmy też, że wiele osób potraktowało początek lockdownu jako typowe polskie wakacje, czyli remont w domu. W ten sposób kilka osób na pewno pomyślało o nowych roletach czy moskitierach. Będziemy musieli uważnie analizować nasze wyniki w kolejnych miesiącach, ale na razie zachowujemy się czujnie i staramy się szybko realizować poszczególne zamówienia – zakończył Wiśniewski. Choć w czasach pandemii kontakt z klientem jest utrudniony, ze względu na wieloletnie znajomości, współpraca z odbiorcami hurtowymi przebiega bez żadnych zakłóceń.
Co prawda nie ma obecnie możliwości realizacji oferty szkoleniowej, ale po stabilizacji sytuacji, ponownie przywrócona zostanie organizacja treningów prezentujących możliwości automatyki Nice i szkoleń produktowych. Współpraca między Nice i ESIMA Rolety rozwinęła się do tego stopnia, że w marcu 2020 roku obie firmy wspólnie podpisały umowę na sponsoring żużlowej drużyny Polonia Bydgoszcz.
Materiał prasowy