Grupa OKNOPLAST to polska firma z ponad 26 letnim doświadczeniem. Od początku powstania notuje permanentny wzrost sprzedaży, mocy produkcyjnych oraz zatrudnienia. W 2019 roku przedsiębiorstwo zanotowało sprzedaż na poziomie 770 mln zł, z czego aż 72% stanowił eksport. Główne rynki funkcjonowania przedsiębiorstwa prócz Polski to Francja, Włochy, Niemcy czy Belgia. Firma zatrudnia ponad 1850 pracowników oraz posiada sieć ponad 3000 dystrybutorów w Europie.
Grupa OKNOPLAST już dziś jest jednym z liderów branży stolarki otworowej PVC w Europie. Obecna jest na stałe na 13 rynkach europejskich. Jej celem jest stanie się jednym z liderów na każdym z rynków eksportowych za sprawą budowania marki oraz dedykowanej sieci sprzedaży. Dziś Grupa OKNOPLAST rozpoczyna współpracę z hiszpańskim liderem okien PVC, firmą Ampuero i tym samym mocnym akcentem pojawia się na półwyspie iberyjskim.
Grupa OKNOPLAST zawsze była postrzegana w branży, w Europie jako lider innowacji. Dotyczyły one produktów, rozwiązań biznesowych czy marketingu. Jako pierwsi w Europie wprowadziliśmy kilkadziesiąt innowacji produktowych ustalając standardy tej branży. Jako pierwsi podjęliśmy się też śmiałych kroków sponsoringu takich klubów jak Inter Mediolan, Borussia Dortmund czy Olympique Lyon. Dzisiaj też jako prekursor i pierwsza polska firma z branży okien PVC dokonaliśmy czegoś, czego nikt z rodzimych przedsiębiorstw jeszcze nie zrobił. Wchodzimy na rynek hiszpański, jednak inaczej niż do tej pory to robiliśmy. Rozpoczynamy strategiczną współpracę z firmą Ampuero, będącą największym producentem okien PVC w Hiszpanii – mówi Mikołaj Placek, Prezes Grupy OKNOPLAST.
Ampuero to hiszpańska firma rodzinna z 45-cio letnim doświadczeniem i obrotami na poziomie 155-160 mln zł. Mogą pochwalić się własną siecią sprzedaży oraz udziałami w rynku na poziomie 10%. Ampeuro ma ogromne ambicje. Pomimo posiadania statusu lidera branży stolarki otworowej PVC w Hiszpanii wciąż widzi bardzo duży potencjał rozwoju. Firma ma plan zdobycia jeszcze większej części rynku, w czym pomóc ma Grupa OKNOPLAST.
Dla nas to wielka szansa rozwoju. Zdobyliśmy partnera, który ma ogromne doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu swoją siecią sprzedaży. 3000 dystrybutorów w całej Europie to imponująca liczba. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie odpowiednie narzędzia, struktura, zrozumienie rynku lokalnego, ale i budowanie marki wśród klientów i konsumentów. Dzięki temu dziś OKNOPLAST jest najbardziej rozpoznawalną marką m.in. we Włoszech czy Polsce. Do tego samego będziemy dążyć na rynku hiszpańskim – mówi Javier Garzón, Prezes Ampuero. Wzajemne poznawanie się, badanie swoich potencjałów oraz negocjacje współpracy trwały rok.
Wchodząc na nowe rynki kluczowe jest ich zrozumienie, poznanie specyfiki, wymagań oraz oczekiwań klientów. Dzięki naszemu partnerstwu znacznie skróciliśmy sobie ten proces. Współpraca ta da obu stronom bardzo wiele. Ampeuro wnosi ogromne doświadczenie w zakresie współpracy z dużymi dystrybutorami, jak również digitalizacji produkcji. Javier, Prezes Ampero to osoba o świetnym zrozumieniu biznesu tożsamym z naszym. Wiem, że idziemy w jednym kierunku, a plany mamy naprawdę ambitne – dodaje Prezes Grupy OKNOPLAST, Mikołaj Placek.
materiał prasowy