Firma GROHE, będąca jednym z najważniejszych producentów kompletnych rozwiązań do łazienek i kuchni, osiągnęła właśnie cel, za który postawiła sobie zerową emisję dwutlenku węgla w zakresie produkcji. Tym samym marka zrobiła najważniejszy krok w swojej długoterminowej strategii dotyczącej zrównoważonego rozwoju.
“Inicjatywa o nazwie GROHE goes ZERO łączy liczne działania w naszych fabrykach, które promują redukcję śladu węglowego oraz ochronę zasobów naturalnych. Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki niej staliśmy się pionierami w branży pod względem zrównoważonego rozwoju.”, wyjaśnia Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International oraz CEO Grohe AG. “Teraz zmierzamy w kierunku następnego celu: z końcem 2021 chcemy sprawić, że wszystkie nasze przestrzenie biurowe staną się neutralne dla klimatu”.
Inicjatywa ta przyczynia się również do realizacji głównego celu strategii zrównoważonego rozwoju grupy LIXIL, której firma GROHE jest częścią od 2014 roku. Jest nim osiągnięcie do 2050 roku zerowej emisji dwutlenku węgla w zakresie oferowanych rozwiązań z branży budowlanej i wyposażenia mieszkań, jak też pod względem działalności operacyjnej.
Aby osiągnąć założony cel, jakim jest produkcja neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, firma GROHE od lipca 2019 roku wykorzystuje zieloną energię elektryczną we wszystkich swoich pięciu zakładach produkcyjnych LIXIL EMENA oraz w niemieckich centrach logistycznych. Od 2015 roku marka inwestuje w elektrociepłownie blokowe w fabrykach w Hemer i Lahr, oszczędzając 4750 ton CO2 rocznie. Ponadto, marka, od 2017 roku inwestuje w technologie solarne, elektrociepłownie oraz innowacyjne procesy produkcyjne, takie jak wprowadzony w 2019 roku druk metalu w 3D, który umożliwia oszczędność materiałów, a także jest elementem łańcucha wartości prowadzącego do ochrony zasobów naturalnych. W nowoczesnym laboratorium badawczym w Hemer stosuje się zwiększony recykling materiałów, co również przyczynia się do stałej redukcji emisji dwutlenku węgla. W rezultacie, firmie GROHE udało się zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 40 procent od czasu wprowadzenia programu zrównoważonego rozwoju w 2014 roku, jednocześnie zwiększając efektywność energetyczną o 24 procent. W związku z tym pierwotne cele, które do 2021 roku zakładały 20-procentowy udział każdego z nich, zostały znacznie przekroczone.
Firma GROHE realizuje również dwa projekty kompensacji emisji tej ilości CO2, która pozostaje jak na razie nieunikniona. Dlatego marka wspiera eksploatację elektrowni wodnej w Indiach, dzięki czemu nie ma tam konieczności budowy elektrowni węglowych oraz projekt w Malawi, obejmujący naprawę i konserwację odwiertów służących do poboru wody pitnej.
W ramach strategii węglowej marka GROHE zamierza kierować się trzema zasadami: "unikania, zmniejszania i rekompensowania" oraz zwiększać swoją efektywność energetyczną każdego roku, zmniejszając tym samym udział projektów rekompensacyjnych.
Działania firmy GROHE w zakresie zmniejszenia emisji CO2 w codziennym życiu konsumentów
Marka GROHE zawsze dąży do realizacji celów zrównoważonego rozwoju, nie tylko w odniesieniu do własnej produkcji. W tym celu wykorzystuje inteligentne technologie, aby pomóc konsumentom zmniejszyć ich osobisty ślad węglowy:
#1: oszczędzanie energii zaczyna się nad umywalką
Odpowiednio dobrane produkty łazienkowe umożliwiają nie tylko oszczędność energii, ale także są korzystne ze względów ekonomicznych. Technologia GROHE SilkMove ES sprawia, że zimna woda zawsze wypływa z wylewki, kiedy ta ustawiona jest w pozycji środkowej. Zapobiega to niepotrzebnemu zużyciu gorącej wody, dzięki czemu czteroosobowa rodzina przyczynia się do oszczędności ok. 279kg CO2 oraz ok. 31,412 litrów wody w ciągu roku.
#2 ekologiczny prysznic
Wielu ludzi nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez orzeźwiającego prysznica. Niestety bardzo często marnują oni cenne zasoby wody i energii podczas ustawiania właściwej temperatury. Baterie termostatyczne firmy GROHE wyposażono w technologię GROHE TurboStat, dzięki której branie prysznica okazuje się jeszcze bardziej ekologicznym rozwiązaniem. Niezwykle czuły termostat ustawia właściwą temperaturę w ułamku sekundy i utrzymuje ją niezmienną przez cały czas trwania kąpieli.
#3 filtrowana woda prosto z baterii kuchennej
Plastikowe butelki po wodzie, która jest wszechobecna w naszym codziennym życiu, stanowią niewątpliwe zagrożenie dla środowiska naturalnego. W procesie produkcji i transportu jednego litra wody butelkowanej emitowanych jest aż 600g CO2. Dlatego rozwiązaniem, które pozwoli zatroszczyć się o środowisko są systemy kuchenne, takie jak GROHE Blue Home, które zapewniają filtrowaną i schłodzoną wodę w trzech wariantach: gazowanym, lekko gazowanym i niegazowanym – prosto z baterii kuchennej. W ten sposób czteroosobowa rodzina może zaoszczędzić na zakupie 800 plastikowych butelek każdego roku oraz przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 aż do 61 procent.
Materiał prasowy