Sponsor serwisu Leroy Merlin logo
Informacje prasowe

Dwa światy: jak urządzają się teściowe, a jakie style wnętrz wolą synowe?

O relacji synowej i teściowej mówi się wiele – w naszej kulturze anegdoty z ich udziałem są wyjątkowo zakorzenione. Niektóre z nich w humorystyczny sposób obrazują tę znajomość, inne z kolei tworzą stereotypy. A jak to wygląda w rzeczywistości? Czy wspomnienia z pierwszych spotkań albo wspólne pasje dzielą, czy umacniają więzi? Z najnowszego badania pt. „Synowe i Teściowe – o relacji dwóch światów i ich preferencjach w urządzaniu wnętrz” Salonów Agata, zrealizowanego w ramach nowej kampanii marki „Synowa-Teściowa”, wynika, że wspólnym mianownikiem tej relacji może być urządzanie wnętrz. Jak w tej roli odnajduje się każda z nich? O relacji i preferencjach wnętrzarskich różnych pokoleń opowiadają Magdalena Chorzewska, psycholog oraz ekspert, który komentuje wyniki badania przeprowadzonego przez markę Agata, jak również Ambasadorki – Małgorzata Socha i Ewa Kasprzyk.

Dwa światy: jak urządzają się teściowe,  a jakie style wnętrz wolą synowe?

Dwa różne pokolenia wcale nie muszą oznaczać odmiennych preferencji w aranżowaniu wnętrz. Jak wynika z badania Salonów Agata, teściowe i synowe mają zbliżone upodobania, jeśli chodzi o wybór akcesoriów i mebli, a także przedstawiają podobne motywacje zakupowe. Analogicznie jest z ulubionymi stylami aranżacji wnętrz – okazuje się, że obie grupy mają pokrewne gusta, co może być początkiem do zbudowania dobrej relacji.  

Te same potrzeby różnych pokoleń

Zarówno synowe, jak i teściowe podczas zakupów wnętrzarskich, kierują się przede wszystkim atrakcyjną ceną (54% synowych i 46% teściowych) oraz jakością produktu (47% synowych i 38% teściowych). Kluczowym kryterium dla obydwu grup jest także funkcjonalność (59% teściowych i 49% synowych). Podczas wspólnych zakupów, najczęściej kupują dekoracje do domu (51% synowych i 61% teściowych) i akcesoria do kuchni i jadalni (45% synowych i 56% teściowych). Synowe chętnie ze swoimi teściowymi kupują również meble kuchenne (19% – w przypadku teściowych jest to 12%).  Synowe i teściowe są zgodne również, jeśli chodzi o nastawienie przed zakupami produktów do domu – 55% synowych 51% teściowych deklaruje, że idąc do sklepu, ma mniej więcej zaplanowane, co chce kupić. Co ciekawe w zestawieniu trzech ulubionych stylów wnętrzarskich w przypadku obydwu grup pojawia się styl nowoczesny i loftowy. To pokazuje, że odmienne gusta związane z różnicą wieku są często stereotypem i nie znajdują potwierdzenia wśród badanych.

- Urządzanie wnętrz może być bardzo dobrym, przyjemnym i neutralnym tematem łączącym dwa pokolenia. Istotne jest jednak, aby synowa i teściowa poznały swoje wzajemne preferencje. Obie grupy, choć nieświadome tego, patrzą na bardzo podobne czynniki w kwestii wyboru akcesoriów i mebli, preferują te same style wnętrzarskie. Takie postrzeganie może przyczynić się do dobrej współpracy podczas wspólnych zakupów czy urządzania wnętrz – komentuje Magdalena Chorzewska, psycholog i ekspert wielu programów telewizyjnych poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, która współpracuje z marką Agata przy okazji badania opinii Polek.

Funkcjonalne i modne wnętrze teściowej

Teściowe znacznie częściej niż swoje synowe, gotowe są do rozmów na temat aranżacji swojego wnętrza. Okazuje się, że cenią porady swoich synowych – ich zdanie jest dla nich bardzo ważne, pozytywnie wypowiadają się także na temat stylu, w jakim urządzony jest dom ich synowej. Badana grupa kobiet będąca teściowymi, obserwując wnętrza swoich synowych, również chętnie wprowadza zmiany u siebie. Chęć kupienia czegoś nowego oraz zmiany w otoczeniu sprawiają im przyjemność. Nieco częściej niż synowe, zwracają uwagę na funkcjonalność mebli i dodatków.

- Teściowa, moja bohaterka ze spotów marki Agata, otwarta jest na nowe rozwiązania oraz sugestie Synowej w kwestiach wnętrzarskich. Ceni wszelkie wskazówki dotyczące aranżacji wnętrza, wyboru mebli czy dodatków jednak sama również nie waha się proponować rozwiązań Gośce. Synowa interesuje się wnętrzami, śledzi trendy, z kolei moja bohaterka ma większe doświadczenie, dlatego uważam, że wzajemne rady mogą być bardzo inspirujące dla naszych postaci – komentuje Ambasadorka marki, Ewa Kasprzyk.

materiał prasowy

Reklama

Przeczytaj również

REKLAMA
REKLAMA

Ostatnio spodobało się

Informacja

Nie możesz dodać komentarza do tej treści. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Wyślij mailem

Informacja

Zgłoś nadużycie

Informacja

To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Wyłącz to powiadomienie

Nie będziesz już więcej otrzymywać powiadomień do tego zdarzenia.
Państwa przeglądarka jest nieaktualna. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo, wygodę i komfort użytkowania w tej witrynie, proszę zaktualizować swoją przeglądarkę.
Polub nas, aby otrzymywać niezliczone pomysły wprost na swoją tablicę!

Edycja zdjęcia

Obróć

Informacja

Zaloguj się

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać najciekawsze artykuły oraz inspiracje z serwisu Deccoria.pl

Powiadomienia

Informacja

Nie możesz wykonać tej akcji. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.