Prawo i finanse

Od kiedy składać wniosek o dodatek do pelletu? WZÓR wniosku. Jak go wypełnić i gdzie złożyć?

Można już składać wnioski o wypłatę dodatku do pelletu. Komu przysługuje dofinansowanie do ogrzewania? Jak prawidłowo wypełnić formularz? W naszym artykule wyjaśniamy najważniejsze kwestie związane z otrzymaniem dodatku do pelletu. Wzór wniosku znajdziesz poniżej.

Od kiedy składać wniosek o dodatek do pelletu? WZÓR wniosku. Jak go wypełnić i gdzie złożyć?
Dopłata do pelletu to sposób mający za zadanie wsparcie finansowe odbiorców ciepła. Fot.123RF/gov.pl

Spis treści:

Kto może ubiegać się o dofinansowanie do pelletu?

Dodatek do pelletu to jednorazowe świadczenie, które przysługuje gospodarstwom domowym ogrzewających swoje domostwa właśnie tym paliwem. Zatem warunkiem niezbędnym do uzyskania dofinansowania rządowego jest wcześniejsze zgłoszenie kotła grzewczego na pellet jako głównego źródła ogrzewania. Deklarację należy złożyć do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Chociaż termin na jej złożenie upłynął 30 czerwca 2022 roku, osoby, które nie wywiązały się z tego obowiązku, nadal mogą ją złożyć. Aby nie otrzymać kary za przekroczenie ustawowego terminu, muszą załączyć czynny żal, w którym się wytłumaczą.

Należy jednak pamiętać, że dodatku do pelletu nie dostaną te osoby, które mają pozytywnie rozpatrzone wnioski o dodatek węglowy. Oznacza to, że nie można skorzystać z dwóch różnych dodatków, gdyż świadczenie dotyczy tylko jednego (głównego) źródła ogrzewania.

Ile wynosi dodatek do pelletu?

Gospodarstwa domowe używające do ogrzewania pelletu mogą otrzymać dodatek w wysokości 3 tys. zł. Ważne jest, że wsparcie przyznawane będzie jednorazowo. Poza tym wypłata dodatku do pelletu nie jest uzależniona od kryterium dochodowego. Warto też wiedzieć, że świadczenie będzie wypłacane na wzór zasad wypłacania dodatku węglowego.

Przeczytaj również: Wniosek o dodatek energetyczny. Mamy rządowy wzór wniosku. Podpowiadamy, jak go wypełnić i złożyć

Dodatek do pelletu – od kiedy można złożyć wniosek?

19 września w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa o wsparciu odbiorców ciepła, przewidująca m.in. ograniczenie cen ciepła sieciowego oraz dodatki dla gospodarstw domowych używających do ogrzewania drewna, pelletu, LPG lub oleju opałowego. Ustawa weszła w życie 20 września, co oznacza, że od tego dnia można składać wnioski o wypłatę dodatku do pelletu. Formularz o dofinansowanie do ogrzewania należy złożyć we właściwej dla miejsca zamieszkania gminie do 30 listopada 2022 roku. Gmina z kolei ma maksymalnie 30 dni na rozpatrzenie wniosku i wypłatę pieniędzy. Przypominamy również, że przy dodatku węglowym ten czas został wydłużony do 60 dni.  

wniosek o dodatek do pelletu Dopłaty do pelletu otrzymają te gospodarstwa domowe, które w deklaracji do CEEB wskazały, że głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na pellet drzewny. Fot.123RF.com

Jak wypełnić wniosek o dodatek do pelletu? Wzór do pobrania

Wypełnienie wniosku o dodatek do pelletu nie jest trudne. Wystarczy podać m.in. imię, nazwisko, numer PESEL, serię i numer dowodu osobistego, adres zamieszkania, gdzie zamontowano główne źródło ciepła, a także numer rachunku bankowego, na który zostanie przelana odpowiednia kwota.

Ponadto we wniosku o dodatek do pelletu należy też zaznaczyć, czy gospodarstwo domowe jest jednoosobowe, czy wieloosobowe. W drugim przypadku trzeba będzie podać dane osób wchodzących w skład gospodarstwa.

Podczas wypełniania wniosku o dodatek do pelletu należy również wskazać właściwe źródło ciepła oraz rodzaj paliwa, który jest wykorzystywany do ogrzewania. Uważaj, żeby się nie pomylić, gdyż wysokość dodatku zależy od rodzaju opału. Dlatego jeśli składamy wniosek o dodatek do pelletu, w formularzu należy zaznaczyć „pellet drzewny” lub wskazać inny rodzaj biomasy.

Warto pamiętać, że we wniosku wszystkie dane podajemy pod rygorem odpowiedzialności karnej (od 6 miesięcy do lat 8) za składanie fałszywych oświadczeń.

Aktualny wzór wniosku o dodatek do pelletu pobierzesz TUTAJ. Ważne jest, aby wypełnić go wielkimi literami.

Gdzie złożyć wniosek o dodatek do pelletu?

Aby otrzymać dodatek do pelletu, należy w urzędzie gminy właściwym ze względu na miejsce zamieszkania złożyć odpowiedni wniosek. Można to zrobić na kilka sposobów, m.in.:

  • osobiście w urzędzie gminy lub miasta (wniosek w wersji papierowej);

  • drogą pocztową na adres urzędu (wniosek w wersji papierowej);

  • przez system ePUAP (wniosek w wersji elektronicznej).

Informację o przyznaniu dodatku do pelletu otrzymamy mailowo (jeśli podamy swój adres e-mail) lub bezpośrednio w urzędzie gminy.   

Przeczytaj również: Ekonomiczna alternatywa dla węgla, gazu i drewna. Czy ogrzewanie pelletem ze słomy się opłaca?

Wpływ ogrzewania na zdrowie. Tak reaguje organizm na INTERIA.TV.

Przeczytaj również

REKLAMA
REKLAMA

Polecane artykuły

Ostatnio spodobało się

Informacja

Nie możesz dodać komentarza do tej treści. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.

Wyślij mailem

Informacja

Zgłoś nadużycie

Informacja

To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.
REKLAMA

Wyłącz to powiadomienie

Nie będziesz już więcej otrzymywać powiadomień do tego zdarzenia.
Państwa przeglądarka jest nieaktualna. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo, wygodę i komfort użytkowania w tej witrynie, proszę zaktualizować swoją przeglądarkę.
Polub nas, aby otrzymywać niezliczone pomysły wprost na swoją tablicę!

Edycja zdjęcia

Obróć

Informacja

Zaloguj się

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać najciekawsze artykuły oraz inspiracje z serwisu Deccoria.pl

Powiadomienia

Informacja

Nie możesz wykonać tej akcji. To okno zamknie się automatycznie za 3 sekundy.