Tegoroczna kolekcja SAGOSKATT to seria dziesięciu wyjątkowych pluszaków zaprojektowanych przez dzieci pochodzących z różnych części świata. W tym roku w skład limitowanej edycji wchodzą m.in. czerwona bakteria, różowy „koniozaur”, niebieski pies i różowa sowa. Dzieci, które wzięły udział w konkursie, podzieliły się nie tylko swoimi marzeniami i wyobraźnią. Jednocześnie przyczyniły się do zapewnienia każdemu dziecku prawa do zabawy i rozwoju. Kolekcja SAGOSKATT, tak jak wszystkie pozostałe zabawki i książki z działu IKEA dla Dzieci, bierze udział w tegorocznej kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, wspierającej prawa dzieci do zabawy i rozwoju.
Zabawa to podstawowa potrzeba każdego dziecka. To nauka na całe życie. Napędza rozwój zarówno młodszych, jak i starszych. Pobudza ciekawość i kreatywność. Uczy, jak ze sobą współpracować oraz troszczyć się o siebie nawzajem. Nowa kampania społeczna IKEA podkreśla korzyści płynące z zabawy dla wszystkich dzieci. Ze sprzedaży każdej zabawki lub książeczki dla najmłodszych, w okresie trwania kampanii (20.11-24.12) IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz projektów, które prowadzone są w najuboższych społecznościach na świecie i wspierają rozwój oraz edukację dzieci, a także sport i oczywiście zabawę. Wśród organizacji współpracujących z IKEA Foundation są UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children. „Zabawa to poważna sprawa” to nowa kampania społeczna IKEA, która pojawiła się w miejsce projektu „Pluszaki dla edukacji”, prowadzonego przez firmę przez ostatnich 13 lat. Częścią nowej kampanii niezmiennie pozostaje konkurs rysunkowy dla dzieci.
„Jesteśmy zachwyceni tegoroczną kolekcją SAGOSKATT. Pluszaki zaprojektowane na podstawie rysunków pokazują, że dziecięca wyobraźnia nie ma żadnych granic. To raczej my dorośli zwykliśmy narzucać ograniczenia własnej fantazji. Właśnie zakończyliśmy zbieranie zgłoszeń do kolejnej odsłony konkursu. Cieszymy się, że najmłodsi tak chętnie angażują się w inicjatywę, która wspiera ich rówieśników z innych części świata. Wybór najlepszych projektów będzie niezwykle trudny, ponieważ wszystkie są wyjątkowe” - podkreśla Agata Czachórska, Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej, IKEA Retail.
Dwudziestu polskich finalistów konkursu rysunkowego w ramach kampanii otrzyma uszyte według ich własnych projektów pluszaki. Co najważniejsze - zwycięskie prace powalczą w międzynarodowym finale, w którym wybranych zostanie 10 rysunków. To właśnie one będą inspiracją do stworzenia limitowanej edycji zabawek i w przyszłym roku trafią do sklepów IKEA na całym świcie. Ogłoszenie wyników polskiej edycji konkursu zaplanowane jest na 6 grudnia br. Szczegóły dotyczące akcji dostępne są na stronie www.zabawymoc.pl
Materiały prasowe
IKEA Polska